Choklad snacks

Ännu ett tips på enkelt snacks. Det känns som att alla mina inlägg börjar så - "här kommer ett tips på enkel mat/frukost/snacks/fika/kaka" haha. Men så är det, jag gillar när det är enkelt och man inte behöver ett recept. Detta höftade jag också ihop... 
 
Men vad jag minns är att jag mixade:
1 banan
2 msk jornötssmör (ca)
1/2 dl solrosfrön (eller ta något annat du gillar)
1/2 dl hasselnötter
ca 1 msk gavesirap
1 msk kokosolja
 
Mixa i matberedere (går väl med vanlig mixer med men jag tycker matberedare är smidigt). Häll över smeten i bullformar och sätt in i frysen. Gör under tiden choklad.
 
Choklad:
Smält kokosolja - behöver inte vara flytande utan bara mjukt. Mixa med kakao och lite agavesirap. Denna gång hade jag även i lite krossade cashewnötter. 
 
Ta ut kakorna ur frysen och bred på lite av chokladen på några av dem (eller på alla om du vill det). På de du inte har chocklad på kan du ha krossade nötter, kokoships, sesamfrö etc.
 
Sätt in kakorna i frysen igen. För att allt ska stelna behöver de ca 1 timme. Och de håller sig utmärkt några dagar i frysen (kan dock vara bra att sätta ner dem i en bruk då).
 
 
 
Inte de snyggaste kakorna men fantastiskt goda. Jag gillde de utan choklad bäst.
 
/Linnea
 

Kommentera här: